מומחה לדין הזר – ארה"ב

1991444_m newמומחה לדין הזר – ארה"ב

עו"ד משה גולדצויג הינו מומחה לדין הזר – ארה"ב, בעל רישיון לעריכת דין בישראל ובארה"ב, ניו יורק. מעבר להיותו חבר בלשכת עורכי הדין בישראל, הינו חבר בלשכות עורכי הדין האמריקאי ובמדינת ניו יורק:

 “NYSBA” – New York State Bar Association

“ABA” – American Bar Association

עו"ד משה גולדצויג מעניק חוות דעת מומחה לדין הזר, וחוות דעת משפטיות בעניין הדין האמריקאי – בכל מדינות ארה"ב, לרבות מדינות ניו יורק ופלורידה.

כמו כן, המשרד נותן חוות דעת מומחה לדין הזר – ארה"ב בענייני חברות, בענייני ירושה ובהליכי אכיפת פסקי חוץ בישראל.

חוות דעת מומחה לעניין הדין הזר בענייני ירושה:

להלן יוסבר בקצרה כל הנוגע לעניין הגשת חוות דעת מומחה לדין הזר בענייני ירושה.

החוק הישראלי דורש כי תוגש חוות דעת לעניין הדין הזר במקרה של ירושה של אדם שלא התגורר בישראל בשעת מותו וזאת בהתאם לסעיף 137 לחוק הירושה שקובע כי: "על הירושה יחול דין מושבו של המוריש בשעת מותו".

בהתאם לסעיף 136 לחוק הירושה: "בית משפט בישראל מוסמך לדון בירושתו של כל אדם שמושבו ביום מותו היה בישראל או שהניח נכסים בישראל."

על כן, במקרים בהם מוריש שלא התגורר בישראל, אך הותיר נכסים בישראל, כגון מקרקעין, עסקים, חשבונות בנק וכדומה, יהיה ניתן להגיש בקשה לצו ירושה / צו קיום צוואה בישראל וכן יהיה צורך להוכיח את הדין הזק באמצעות מומחה לדין הזר בעניין ירושתו של המוריש.

בהתאם לחוק, מבקש הירושה ימציא יחד עם שאר המסמכים חוות דעת משפטית לעניין הדין הזר, וזאת באמצעות מומחה לדין הזר אשר נדרש לפרט את הדין החל במקום מושבו של המוריש בשעת מותו.

בפסק דין של בית המשפט העליון (ע"א 6796/97 ברג יעקב ובניו (רהיטים) בע"מ נ'Berg East Imports Inc. , פ"ד נד(1) 697), נדון עניין אכיפת פסק דין שניתן במדינת ניו ג'רזי ומהותו והשפעתו של המומחה לדין הזר שהוסמך במדינת ניו יורק. בית המשפט העליון הכיר במומחה הנ"ל כמומחה לדין הזר במדינת ניו ג'רזי.

כך גם, בהחלטת בית משפט לענייני משפחה מפי כבוד השופטת פלאוט ורדה בבש"א 1578/04 (ת"ע 8921/99) הוכמן נ' הוכמן (פורסם בנבו, ניתן ביום 1.2.2004), נקבע כי מומחה לדין הזר שהוסמך באחת ממדינות ארה"ב יהיה כשיר ליתן חוות דעת גם בעניין דין מדינות אחרות בארה"ב.

עו"ד משה גולדצויג עוסק במתן חוות דעת מומחה לעניין הדין הזר בכל מדינות ארצות הברית.