הקמת חברה בהונג קונג

הקמת חברה בהונג קונג

הונג קונג הינה אזור מנהלי מיוחד ברפובליקה העממית של סין, מנוהלת באופן עצמאי כמדינה נפרדת ומונה כ- 7 מליון נפשות. עד ליום 1.7.1997 הונג קונג הייתה מושבה בריטית והממשל היה תחת שלטון הבריטי, לאחר מועד זה שבה הונג קונג להיות תחת הרפובליקה העממית של סין.

כיום הונג קונג הינה מרכז מסחר משגשג שנהנה מאוטונומיה ולמעשה מאפשר לחברות בינלאומיות אשר בעבר התקשו להיכנס ולפעול בשוק בסין, כניסה מהירה לשוק הסיני, בין היתר מהסיבה שהיחסים הדיפלומטיים של הונג קונג מתנהלים תחת חסותה של ממשלת סין.

במהלך השנים האחרונות התעשייה בהונג קונג התפתחה בקצב מסחרחר וכיום הונג קונג מהווה סמל לתעשייה משגשגת במזרח הרחוק. חברות בינלאומיות רבות מקימות חברה בהונג קונג ודרכה הן מנהלות את עסקיהן במזרח הרחוק ובסין בפרט.

בנוסף, הונג קונג נהנית משיטת מיסוי קלילה ונוחה. שיטת המיסוי בהונג קונג הינה טריטוריאלית ומהווה תמריץ נוסף לפתיחת חברה בהונג קונג דווקא. כיום (שנת 2010) שיעור המס הכולל בהונג קונג עבור רווחים הינו בשיעור של 16.5 אחוז, והינו מהנמוכים בעולם.

כמו כן, הנישום ממוסה רק בעבור הכנסות המיוצרות בהונג קונג ואינו ממוסה בגין מס ערך מוסף, דיווידנדים ורווח הון.

שיטת המס בהונג קונג הינה מס טריטוריאלי, וממסה את החברה רק בגין הכנסה שהופקה בהונג קונג. בנוסף, בהונג קונג לא קיים מיסוי בגין רווחי הון. כך שכפועל יוצא הנישום אינו משלם מס בגין רווחי הון וכןאינו ממשלם מס בגין רווחים שהופקו מחוץ לטריטוריית הונג קונג, שיטת מס המקטינה את חשיפת המס של החברה.

מיקומה הגיאוגרפי של הונג קונג מאפשר לחברות רבות אפשרות נוחה לסחור במזרח הרחוק, ומהווה קרש קפיצה לחברות ישראליות להיכנס לשוק הסיני. הכלכלה בהונג קונג מצד אחד פתוחה למערב ומצד שני מפותחת מאוד, דבר המגביר ומעודד הקמת חברות בהונג קונג ואת הסחר של החברות הבינלאומיות דרך הטריטוריה של הונג קונג דווקא.

כידוע, המסחר בשוק הזיני התפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר, מה שהפך את סין למדינה המתועשת ביותר בעולם ועם קצב הצמיחה הגבוה ביותר. נתונים אלו גרמו לחברות רבות בעולם לפתח ולמצב עצמן בשוק הסיני, והונג קונג היא דרך מצוינת לכך.

קצב הצמיחה של סין הינו מהגבוהים בעולם, בשנה החולפת קצת הצמיחה היה בשיעור של 8.7, מקום רביעי בעולם, כאשר מקאו מובילה את הדירוג בקצב צמיחה של 13.2, נתון זה כמובן משפיעה על שכנתם של סין ומקאו – הונג קונג.

אין לראות במאמר זה כתחליף לייעוץ משפטי ו/או לחוות דעת משפטית.